Про затвердження Типового положення про атестацію педагогічних працівників
МОН України; Наказ, Положення, Лист [...] від 06.10.2010930
Документ z1255-10, чинний, поточна редакція — Редакція від 30.09.2013, підстава z1417-13
 

Сторінки:  1  [ 2 ]
« попередня сторінка  

     вихователі-методисти, вихователі     дошкільних    навчальних 
закладів - повну вищу педагогічну освіту зі спеціальності
дошкільна освіта, дошкільне виховання або які мають дві освіти,
одна з яких - неповна вища педагогічна або базова педагогічна з
цієї самої спеціальності, а друга - повна вища педагогічна освіта
за іншим фахом; викладачі початкових спеціалізованих мистецьких навчальних
закладів (шкіл естетичного виховання), концертмейстери - повну
вищу фахову освіту або які мають дві освіти, одна з яких - неповна
вища фахова або базова фахова освіта, а друга - повна вища
педагогічна освіта відповідного спрямування; художні керівники - повну вищу фахову освіту або які мають
дві освіти, одна з яких - неповна вища або базова освіта з цієї
самої спеціальності, а друга - повна вища педагогічна освіта за
іншим фахом; музичні керівники дошкільних навчальних закладів - повну вищу
музично-педагогічну освіту або які мають дві освіти, одна з
яких - неповна вища або базова музична освіта, а друга - повна
вища педагогічна освіта за іншим фахом; інструктори з фізкультури - повну вищу фахову педагогічну
освіту (для дошкільних навчальних закладів - повну вищу фахову
педагогічну освіту або які мають повну вищу педагогічну освіту за
спеціальністю дошкільна освіта); { Абзац шістнадцятий пункту 4.1
розділу IV в редакції Наказу Міністерства освіти і науки, молоді
та спорту N 1473 ( z0014-12 ) від 20.12.2011 } інструктори слухових кабінетів навчальних закладів для дітей
зі зниженим слухом - повну вищу педагогічну освіту за
спеціальністю дефектологія (сурдопедагогіка) або корекційна освіта
(за нозологіями); інструктори з праці - повну вищу фахову педагогічну освіту.
4.2. За результатами атестації педагогічним працівникам
присвоюються кваліфікаційні категорії: "спеціаліст", "спеціаліст
другої категорії", "спеціаліст першої категорії", "спеціаліст
вищої категорії".
4.3. Кваліфікаційна категорія "спеціаліст" присвоюється
педагогічним працівникам з повною вищою освітою, діяльність яких
характеризується: здатністю забезпечувати засвоєння учнями
навчальних програм; знанням основ педагогіки, психології, дитячої
та вікової фізіології; знанням теоретичних основ та сучасних
досягнень науки з предмета, який вони викладають; використанням
інформаційно-комунікаційних технологій, цифрових освітніх ресурсів
у навчально-виховному процесі; вмінням вирішувати педагогічні
проблеми; вмінням установлювати контакт з учнями (вихованцями),
батьками, колегами по роботі; додержанням педагогічної етики,
моралі. Випускникам вищих навчальних закладів, які отримали повну
вищу освіту, при прийомі на роботу встановлюється кваліфікаційна
категорія "спеціаліст". { Пункт 4.3 розділу IV доповнено абзацом
другим згідно з Наказом Міністерства освіти і науки, молоді та
спорту N 1473 ( z0014-12 ) від 20.12.2011 } { Пункт 4.3 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 }
4.4. Кваліфікаційна категорія "спеціаліст другої категорії"
присвоюється педагогічним працівникам, які відповідають вимогам,
встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією
"спеціаліст", та які постійно вдосконалюють свій професійний
рівень; використовують диференційований та індивідуальний підхід
до учнів; володіють сучасними освітніми технологіями, методичними
прийомами, педагогічними засобами, різними формами позаурочної
(позанавчальної) роботи та їх якісним застосуванням; застосовують
інноваційні технології у навчально-виховному процесі; знають
основні нормативно-правові акти у галузі освіти; користуються
авторитетом серед колег, учнів та їх батьків. { Пункт 4.4 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 }
4.5. Кваліфікаційна категорія "спеціаліст першої категорії"
присвоюється педагогічним працівникам, які відповідають вимогам,
встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією
"спеціаліст другої категорії", та які використовують методи
компетентнісно-орієнтованого підходу до організації навчального
процесу; володіють технологіями творчої педагогічної діяльності з
урахуванням особливостей навчального матеріалу і здібностей учнів;
впроваджують передовий педагогічний досвід; формують навички
самостійно здобувати знання й застосовувати їх на практиці; уміють
лаконічно, образно і виразно подати матеріал; вміють аргументувати
свою позицію та володіють ораторським мистецтвом. { Пункт 4.5 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 }
4.6. Кваліфікаційна категорія "спеціаліст вищої категорії"
присвоюється працівникам, які відповідають вимогам, встановленим
до працівників з кваліфікаційною категорією "спеціаліст першої
категорії", та які володіють інноваційними освітніми методиками й
технологіями, активно їх використовують та поширюють у
професійному середовищі; володіють широким спектром стратегій
навчання; вміють продукувати оригінальні, інноваційні ідеї;
застосовують нестандартні форми проведення уроку (навчальних
занять); активно впроваджують форми та методи організації
навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну
самостійність навчання учнів; вносять пропозиції щодо
вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі.
{ Пункт 4.6 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 }
4.7. Присвоєння кваліфікаційних категорій за результатами
атестації здійснюється послідовно. Педагогічні працівники, які в міжатестаційний період
підготували переможців III етапу всеукраїнських або міжнародних
учнівських та студентських олімпіад з базових навчальних
предметів; переможців III етапу всеукраїнських або міжнародних
спортивних змагань; переможців всеукраїнських конкурсів фахової
майстерності серед учнів професійно-технічних навчальних закладів,
переможців всеукраїнського конкурсу - захисту
науково-дослідницьких робіт учнів - членів Малої академії наук, а
також педагогічні працівники, які стали переможцями або лауреатами
конкурсів фахової майстерності, що проводяться центральними
органами виконавчої влади, мають наукові ступені, вчені або
почесні звання, якщо їх діяльність за профілем збігається з
наявним науковим ступенем, ученим (почесним) званням, атестуються
без додержання послідовності в присвоєнні кваліфікаційних
категорій та строку проведення позачергової атестації.
4.8. Педагогічні працівники, які не мають повної вищої освіти
й працюють на посадах педагогічних працівників, після отримання
відповідної повної вищої освіти атестуються на присвоєння
кваліфікаційної категорії "спеціаліст другої категорії" за
наявності стажу роботи на педагогічній посаді не менше двох років;
"спеціаліст першої категорії" - не менше п'яти років; "спеціаліст
вищої категорії" - не менше восьми років. За педагогічними працівниками, які отримали другу повну вищу
педагогічну освіту й перейшли на посаду за отриманою
спеціальністю, зберігаються присвоєні попередньою атестацією
кваліфікаційні категорії. Атестація таких працівників здійснюється
не пізніше ніж через два роки після переходу на іншу посаду.
{ Пункт 4.8 розділу IV доповнено абзацом другим згідно з Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 }
4.9. Спеціалісти, які перейшли на посади педагогічних
працівників до професійно-технічних та вищих навчальних закладів
I-II рівнів акредитації з виробництва або сфери послуг, а також
науково-педагогічні працівники вищих навчальних закладів III-IV
рівнів акредитації, які перейшли на педагогічні посади,
атестуються на присвоєння кваліфікаційної категорії "спеціаліст
другої категорії" за наявності не менше двох років стажу роботи на
виробництві, у сфері послуг або стажу науково-педагогічної
діяльності; "спеціаліст першої категорії" - не менше п'яти років;
"спеціаліст вищої категорії" - не менше восьми років. { Пункт 4.9 розділу IV в редакції Наказу Міністерства освіти і
науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 ) від 20.12.2011 }
4.10. Педагогічні працівники з повною вищою педагогічною або
іншою повною вищою освітою, які до набрання чинності Законами
України "Про дошкільну освіту" ( 2628-14 ), "Про загальну середню
освіту" ( 651-14 ), "Про професійно-технічну освіту" ( 103/98-ВР )
"Про вищу освіту" ( 2984-14 ) працювали й продовжують працювати у
навчальних та інших закладах не за фахом, атестуються на
відповідність займаній посаді з присвоєнням кваліфікаційних
категорій та педагогічних звань як такі, що мають відповідну
освіту. { Пункт 4.10 розділу IV із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 }
4.11. Педагогічним працівникам, які не мають повної вищої
освіти, а також керівникам гуртків, секцій, студій, інших форм
гурткової роботи, працівникам, які працюють на посадах майстра
виробничого навчання; культорганізатора; акомпаніатора;
екскурсовода; інструктора з туризму; помічника директора з режиму,
старшого чергового з режиму, чергового з режиму у загальноосвітніх
школах та професійних училищах соціальної реабілітації; асистента
вчителя-реабілітолога; консультанта психолого-медико-педагогічної
консультації, незалежно від рівня здобутої ними освіти за
результатами атестації встановлюються тарифні розряди. При встановленні тарифного розряду враховуються освітній
рівень працівника, професійна компетентність, педагогічний досвід,
результативність та якість роботи, інші дані, які характеризують
його професійну діяльність.
V. Умови та порядок присвоєння педагогічних звань
5.1. За результатами атестації педагогічним працівникам, які
досягли високих показників у роботі, присвоюються педагогічні
звання: "викладач-методист", "учитель-методист",
"вихователь-методист", "педагог-організатор-методист", "практичний
психолог-методист", "керівник гуртка - методист", "старший
викладач", "старший учитель" "старший вихователь", "майстер
виробничого навчання I категорії", "майстер виробничого навчання
II категорії".
5.2. Педагогічні звання "викладач-методист",
"учитель-методист", "вихователь-методист", "практичний
психолог-методист", "педагог-організатор-методист", "керівник
гуртка-методист" можуть присвоюватися педагогічним працівникам,
які мають кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії"
(для педагогічного звання "керівник гуртка - методист" - найвищий
тарифний розряд та повну вищу освіту), здійснюють
науково-методичну і науково-дослідну діяльність, мають власні
методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені
науково-методичними установами або професійними об'єднаннями
викладачів професійно-технічних та вищих навчальних закладів I-II
рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти. { Абзац перший
пункту 5.2 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 } Педагогічне звання "вихователь-методист" може присвоюватися
музичним керівникам та інструкторам з фізкультури дошкільних
навчальних закладів.
5.3. Педагогічні звання "старший викладач", "старший
учитель", "старший вихователь" можуть присвоюватися педагогічним
працівникам, які мають кваліфікаційні категорії "спеціаліст вищої
категорії" або "спеціаліст першої категорії" та досягли високого
професіоналізму в роботі, систематично використовують передовий
педагогічний досвід, беруть активну участь у його поширенні,
надають практичну допомогу іншим педагогічним працівникам.
5.4. Педагогічним працівникам, які мають базову або неповну
вищу педагогічну освіту, можуть присвоюватися педагогічні звання
"вихователь-методист" (для музичних керівників, інструкторів з
фізкультури та вихователів дошкільних навчальних закладів),
"старший учитель", "старший вихователь", якщо стаж їх педагогічної
діяльності становить не менш як 8 років та якщо вони мають
найвищий тарифний розряд. { Пункт 5.4 розділу V із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 }
5.5. Педагогічне звання "майстер виробничого навчання
I категорії" може присвоюватися майстрам виробничого навчання, які
на високому професійному рівні володіють методикою практичного
навчання, ефективно застосовують її у роботі та мають стаж роботи
на займаній посаді не менш як 8 років і яким встановлено найвищий
тарифний розряд.
5.6. Педагогічне звання "майстер виробничого навчання
II категорії" може присвоюватися майстрам виробничого навчання,
які добре володіють методами і прийомами виробничого навчання,
майстерно застосовують їх у роботі та мають стаж роботи на
займаній посаді не менш як 5 років і яким встановлено найвищий
тарифний розряд.

{ Пункт 5.7 розділу V виключено на підставі Наказу
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 }

VI. Рішення атестаційних комісій
та порядок їх оскарження
6.1. У разі прийняття атестаційною комісією позитивного
рішення керівник закладу або органу управління освітою протягом
п'яти днів після засідання атестаційної комісії видає відповідний
наказ про присвоєння кваліфікаційних категорій (встановлення
тарифних розрядів), педагогічних звань. Наказ у триденний строк доводиться до відома педагогічного
працівника під підпис та подається в бухгалтерію для нарахування
заробітної плати (з дня прийняття відповідного рішення
атестаційною комісією).
6.2. У разі прийняття атестаційною комісією рішення про
відповідність працівника займаній посаді за умови виконання певних
заходів, спрямованих на усунення виявлених недоліків, атестаційна
комісія у встановлений нею строк, але не більше одного року,
проводить повторну атестацію з метою перевірки їх виконання та
приймає рішення про відповідність або невідповідність працівника
займаній посаді. { Пункт 6.2 розділу VI із змінами, внесеними згідно з Наказом
Міністерства освіти і науки, молоді та спорту N 1473 ( z0014-12 )
від 20.12.2011 }
6.3. У разі прийняття атестаційною комісією рішення про
невідповідність педагогічного працівника займаній посаді
керівником навчального чи іншого закладу або органу управління
освітою може бути прийнято рішення про розірвання трудового
договору з додержанням вимог законодавства про працю. Розірвання трудового договору за таких підстав допускається у
разі, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу
роботу, яка відповідає його кваліфікації, у тому самому закладі
(установі). Наказ про звільнення або переведення працівника за його
згодою на іншу роботу за результатами атестації може бути видано
лише після розгляду його апеляцій (у разі їх подання)
атестаційними комісіями вищого рівня з дотриманням законодавства
про працю.
6.4. Педагогічні працівники у десятиденний строк з дня
вручення атестаційного листа мають право подати апеляцію на
рішення атестаційної комісії до атестаційної комісії вищого рівня.
6.5. Апеляція на рішення атестаційної комісії I рівня
подається до атестаційної комісії II рівня. Апеляція на рішення
атестаційних комісій I та II рівнів може бути подана до
атестаційної комісії III рівня.
6.6. Рішення атестаційних комісій можуть бути оскаржені до
суду.
6.7. Апеляція подається у письмовій формі безпосередньо до
атестаційної комісії вищого рівня або направляється рекомендованим
листом. В апеляції на рішення атестаційної комісії має бути
зазначено: найменування атестаційної комісії, до якої подається
апеляція; прізвище, ім'я, по батькові та посада (місце роботи)
особи, яка подає апеляцію, її місце проживання; у чому полягає
необґрунтованість рішення атестаційної комісії, що оскаржується;
перелік документів та інших матеріалів, що додаються; дата подання
апеляції. Апеляція підписується особою, яка її подає. До апеляції додається копія атестаційного листа.
6.8. Атестаційні комісії, до яких подаються апеляції,
розглядають їх у двотижневий строк та приймають такі рішення: 1) про відповідність працівника займаній посаді та скасування
рішення атестаційної комісії нижчого рівня; 2) присвоїти відповідну кваліфікаційну категорію та скасувати
рішення атестаційної комісії нижчого рівня; 3) присвоїти відповідне педагогічне звання та скасувати
рішення атестаційної комісії нижчого рівня; 4) залишити рішення атестаційної комісії без змін, а апеляцію
без задоволення.
6.9. Апеляції на рішення атестаційних комісій розглядаються
за участю осіб, які їх подали, крім випадків, коли вони у
письмовій формі відмовилися від особистої участі у розгляді
апеляцій або не з'явилися на її засідання.
6.10. Питання атестації педагогічних працівників, не
врегульовані цим Типовим положенням, вирішуються атестаційними
комісіями III рівня відповідно до чинного законодавства України.
Директор департаменту загальної
середньої та дошкільної освіти О.В.Єресько

Додаток
до Типового положення
про атестацію педагогічних
працівників

АТЕСТАЦІЙНИЙ ЛИСТ
I. Загальні дані
Педагогічний працівник, що атестується, __________________________ __________________________________________________________________
(прізвище, ім'я, по батькові)
Дата народження __________________________________________________
(число, місяць, рік)
Посада, яку займає педагогічний працівник, стаж роботи на займаній
посаді на час атестації __________________________________________
Загальний стаж педагогічної діяльності (роботи за спеціальністю) __________________________________________________________________
Освіта (освітньо-кваліфікаційний рівень, найменування навчального
закладу, рік його закінчення, спеціальність) _____________________ __________________________________________________________________
Науковий ступінь (вчене звання) __________________________________
Підвищення кваліфікації протягом останніх 5 років (з якої
спеціальності, номер та дата видачі документа, що підтверджує
підвищення кваліфікації) _________________________________________ __________________________________________________________________
Дата та результати проведення попередньої атестації ______________ __________________________________________________________________
Характеристика діяльності педагогічного працівника у
міжатестаційний період ___________________________________________
II. Результати атестації педагогічного працівника
Рішення атестаційної комісії: ____________________________________
(1) відповідає займаній посаді; 2) відповідає займаній посаді за
__________________________________________________________________
умови виконання певних заходів; 3) не відповідає займаній посаді)
За результатами атестації:
присвоїти кваліфікаційну категорію _______________________________ __________________________________________________________________
("спеціаліст", "спеціаліст другої категорії",
"спеціаліст першої категорії", "спеціаліст вищої категорії")
порушити клопотання перед атестаційною комісією вищого рівня __________________________________________________________________
(про присвоєння кваліфікаційної категорії "спеціаліст вищої
категорії"; про присвоєння педагогічного звання)
Результати голосування: кількість голосів: за ___________________,
проти ________________, утримались _______________.
Рекомендації атестаційної комісії (зазначення заходів за умови
виконання яких працівник вважається таким, що відповідає займаній
посаді) __________________________________________________________ __________________________________________________________________ __________________________________________________________________
Голова атестаційної комісії _____________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Члени комісії: _____________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
_____________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Дата атестації _______________________
(число, місяць, рік)
З рішенням атестаційної комісії ознайомлений ____________________
(підпис працівника, який атестується)
М.П.
III. Результати атестації
атестаційною комісією II (III) рівня*
Рішення атестаційної комісії _____________________________________ __________________________________________________________________
(присвоїти кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої
категорії", педагогічне звання)
Результати голосування: кількість голосів: за ___________________,
проти ________________, утримались _______________.
Голова атестаційної комісії _____________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Члени комісії: _____________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
_____________ ____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Дата атестації ____________________
(число, місяць, рік)
З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _____________________
(підпис працівника, який атестується)
М.П.
IV. Результати розгляду апеляцій на рішення
атестаційних комісій I та II рівнів** ____________________________________________________
Результати голосування: кількість голосів: за ___________________,
проти _________________, утримались _______________.
Голова атестаційної комісії ___________ _____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Члени комісії: ___________ _____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
___________ _____________________
(підпис) (прізвище, ініціали)
Дата атестації ____________________
(число, місяць, рік)
З рішенням атестаційної комісії ознайомлений _____________________
(підпис працівника)
М.П.
_______________
* Заповнюється у разі присвоєння кваліфікаційної категорії
"спеціаліст вищої категорії" та педагогічних звань. ** Заповнюється у разі подання апеляції.

  Пошук Знайти слова на сторiнцi:     
* тiльки українськi (або рос.) лiтери, мiнiмальна довжина слова 3 символи...

Сторінки:  1  [ 2 ]
« попередня сторінка